Kunst-weekend

Kunstweekend i Skt. Klemens

I weekenden 8. – 9. oktober 2022 afholder Stenløse Kultur- og Dilettantforening KUNSTWEEKEND

Kunstweekenden sætter fokus på de mange forskelligartede kunstneriske udfoldelser, som borgerne i Skt. Klemens, Stenløse og Fangel er engageret i. Det sker først og fremmest ved at opfordre alle, der i sin fritid eller i sit job udfolder sig kunstnerisk, til at udstille deres kunst. Det kan være en akvarel, et stoftryk, en keramikfigur, en tegning, et maleri eller noget helt andet.

Det kan være en stor overvindelse at udstille sine ting offentligt. Ved at lave et arrangement, hvor alle kan komme med sine ting og udstille ved siden af naboen eller andre man kender, er det håbet, at folk kan kaste hæmningerne over bord og tilmelde sig udstillingen.

Alle kan deltage, professionelle, øvede amatører eller helt urutinerede, der har lavet sin første tegning eller maleri. Man kan udstille hver to kunstværker.

Hvis du vil udstille, så kontakt Flemming Schrøder på telefon eller mail senest den 24. september (ring eller SMS til 21191030, mail til schroderflemming231@gmail.com med en kort beskrivelse af kunstværkerne. Værkerne afleveres i skolens kantine lørdag, den 8. oktober kl. 10 – 11 og kan hentes igen søndag den 9. okt. kl. 16 – 17.

Udover udstillingen vil kunstner Jan Berens, der har boet i Skt. Klemens 2004 – 2019, vise nogle af sine billeder, og lørdag, den 8. oktober vil han fortælle om hvordan han arbejder. Hvilke overvejelser ligger der bag et maleri? Hvordan arbejder man med farver? Hvordan arbejder man med perspektiv?  Se mere om Jan Berens (klik her)

Går du med en lille kunstner i maven og gerne vil i gang med maling eller tegning, vil du i løbet af weekenden få mulighed for at komme i gang med maleri eller tegning. Begge dage vil være adgang til papir, lærred og farver, og nogle af Kunstgruppens medlemmer vil stå til rådighed og hjælpe interesserede i gang.

Lørdag, den 8. oktober

Kl. 10:00 – 11:00      Indlevering af kunstværker til udstilling
Kl. 13:00                     Udstilling åbner
Kl. 14:00                     Hvordan bliver et billede til
Kunstner Jan Berens fortæller om hvordan han arbejder med sine billeder
Kl. 15:00 – 17:00     Prøv at lave dit eget billede
Vi har papir, lærred og farver og kan hjælpe dig i gang
Kl. 17:00                     Slut for i dag

Søndag, den 9. oktober
Kl. 13:00                     Udstilling åbner
Kl. 14:00 – 16:00     Prøv at lave dit eget billede
Kl. 16:00                     Udstilling slutter
Kl. 16:00 – 17:00     Afhentning af billeder

Det er Stenløse Kultur- og Dilettantforenings Kunstrgruppe, der er initiativtager til Kunstweekenden. Gruppen mødes hver anden tirsdag på Skt. Klemensskolen for at dyrke sin kunstneriske interesse. De fleste tegner eller maler, men alle kunstarter er velkomne. Er du interesseret i at deltage i Kunstgruppen eller vide mere om den, er du velkommen til at kontakte Flemming Schrøder (ring eller SMS til 21191030, mail til schroderflemming231@gmail.com.